Börjar jag bli gammal?

Låg och funderade igår kväll på om jag börjar bli gammal? Jag har blivit så ordningssam! De som känner mig vet att jag egentligen INTE är den som har så mycket ordning och reda hemma......=) tex. så i princip varje kväll så springer jag runt och plockar undan överallt (inklusive Oskars rum som jag inte orkade göra så ofta förut. Han har Pokemon kort till en förbannelse!!!), diskar flaskor, kokar vatten.... osv. Och sen innan jag somnar så ligger jag och går igenom  i huvet hur jag ska lägga upp morgondagen: vakna halv sju, väcka Oskar, göra frukost, väcka Alice. osv osv. Jag har alltid klockan på halv sju! Jag går aldrig upp halv sju! Möjligtvis sju..... men går jag upp senare så spricker min planering och vi får stressa som bara den! Och bäddar sängen gör jag också!!! Den var typ aldrig bäddad förut...... SÅ: börjag jag bli till åren eller är det bara det faktum att jag nu är tvåbarnsmamma och gör detta för att vardagen ska funka och allt ska gå så smärtfritt som möjligt? Eller är det så att det här bara är en period som går över? =) haha! Så kanske det är? VAD TROR NI??

Jag och Alice tog en liten promenix efter att vi lämnat Oskar i skolan. Riktigt skönt var det trots det otroligt "vackra" vädret! Sen var vi hemma en stund och fikade med L&M. Efter det åkte vi ner och vägde och mätte! Nu väger Alice 5765g och är 60cm lång!!  Stora tjejen!!



Dagens:

Mat: Hemmagjord pyttipanna
Fundering: Börjar jag bli gammal?
Uttryck: "Vrånghetens afton!"
Vill ha: En kökslampa, ny tvbänk, bakmaskin, fina kläder, snö........
Film: Johan Falk (minns inte vilken av dom)
Färg : röd
Bild:




PussÅhej!!!

Kommentarer
Postat av: Linda Wiklund

Vrånghetens afton är det bästa! Men hon har gett oss många uttryck att begrunda, vår Patricia

2009-12-03 @ 21:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0